Subject: FW: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu materjalid koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks
From: "Hans Keskrand" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 3 Jul 2023 09:14:35 +0300

From: Veiko Rakaselg | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Monday, July 3, 2023 8:51 AM
To: Hans Keskrand <[email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku
Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
materjalid koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks

Tervist!

Esitan teile kooskõlastamise eelseks koostöö tegemiseks ja arvamuse
avaldamiseks nii Transpordiameti kui ka Rae valla märkuste ja ettepanekute
alusel korrigeeritud ja täiendatud Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu
ning Assaku aleviku Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala
detailplaneeringu materjalid.

Detailplaneeringu digitaalsed materjalid on leitavad ja alla laetavad
aadressil
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/Eiekx-9uQHtCooRuPf9xDJMBDCzih7RSwDf
dJk7Syfl_ww?e=EFNdXp>  17032 Vana-Kongo DP.

Tervitades

Veiko Rakaselg
tel: +372 626 4100
mob: +372 5341 4263
 <http://kprojekt.ee/>

From: Hans Keskrand <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 31, 2023 1:28 PM
To: Veiko Rakaselg | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku
Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
materjalid koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks

Tere

Minu seisukohtades ei ole öeldud kordagi, et detailplaneeringu lahenduses
ei või kasutada trammitee ruumivajaduse kajastamist autonoomse
ühistranspordi koridori näol. Minu hinnangul on võimalik näidata trammitee
koridor ilusti ka n-ö „teekoridorina“, kuid selle juurest tuleb arvestada
50 m ruumivajadusega ning sellesse alasse ei saa kavandada hoonestust ega
muid hoonet teenindavat taristut.

Lugupidamisega

Hans Keskrand

Peaspetsialist

Planeerimise osakond, Kooskõlastuste üksus

+372 59 819 102

Teelise 4 | 10916 Tallinn |Transpordiamet <https://www.transpordiamet.ee/>

From: Veiko Rakaselg | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 31, 2023 11:30 AM
To: Hans Keskrand <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku
Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
materjalid koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks

Tervist!

Oleme täiesti nõus, et Tallinna Lennujaama ja Jüri aleviku vahelise
trammitee ja Järveküla – Jüri riigitee, sh kavandatud ringristmiku,
omavaheline kokku sobitamine on keeruline ülesanne, mille puhul tuleb
arvestada nii riigitee ohutust ja nõudeid, omavalitsuse ja kohaliku
elanikkonna soove kiire ja mugava ühistranspordi järele aga ka eraomaniku
soove ja huve oma kinnisvara kasutada ja arendada.

Hetkel oleme jõudnud olukorda, kus nii Rae vald kui ka Transpordiamet on
palunud detailplaneeringu koostamisel arvestada nn Rae trammikoridori ja
lahendusega. Paraku on meil aluseks võtta vaid koostatavas Rae valla
põhjapiirkonna üldplaneeringus esitatud 50 m laiune autonoomse
ühistranspordi koridor ja tänavaruumi tüüplõiked. Detailsemat
projektlahendust trammiteede osas ei ole ning samuti puudub selgus ja
kindlus kas ja millal ning millisel kujul see üldse realiseerub. Samuti on
tekkinud käärid lahenduse kajastamise osas detailplaneeringus – Rae vald
on olnud seda meelt, et põhijoonisel piisab ainult trammiteed markeeriva
koridori kajastamisest. Teie märkustest nähtub aga soov lahendus
detailselt paika panna.

Sellest lähtuvalt oleme seisukohal, et vajalik on korraldada ühine
koosolek Transpordiameti, Rae valla ning huvitatud isiku ja
detailplaneeringu koostaja vahel ning leppida ühiselt kokku millises
detailsusastmes ja millisel kujul kajastada Rae trammitee lahendust
detailplaneeringus.

Oleme omapoolsed selgitused ja kommentaarid Teie tähelepanekutele lisanud
allpool teksti sisse sinise tekstivärviga.

Tervitades

Veiko Rakaselg
tel: +372 626 4100
mob: +372 5341 4263
 <http://kprojekt.ee/>

From: Hans Keskrand <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 11, 2023 3:03 PM
To: Veiko Rakaselg | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku
Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
materjalid koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks

Tere

Me ei saa nõustuda esitatud planeeringulahendusega esitatud kujul. Antud
planeeringus on probleemid üldised ning esitatud teede võrgu lahenduses
probleemid kuhjuvad.

1.	Olemasolevat riigiteed on väänatud ja kitsendatud, et tagada ruumi
trammitee kavandamiseks. Esitatud lahendus ei ole kokkuvõttes üldiselt
sobilik. Olemasolev riigitee tuleb säilitada võimalikult sirgjooneliselt
ning arvestades normide kohaseid laiusi ja ohutuse tagamise meetmeid.

*	Esitatud maantee (tegelikkuses lähitulevikus tänava)
plaanigeomeetria lahendusel on selged põhjendused. Tänavale uute
funktsioonide lisamiseks on olemasoleva situatsiooni ümber kujundamine
tavapärane. Tee geomeetria kujundamisel on lähtutud esmaselt ohutusest.

2.	Trammiteed on samuti väänatud ebaloogiliselt. Trammitee tuleb
kavandada võimalikult sirgjooneliselt olemasoleva sõidutee kõrvale tagades
sõidutee ja trammitee vahel normide kohane vaba ruum (4 m).

Arusaamatuks jääb miks trammitee lookleb paremale ja vasakule kogu aeg
selle asemel et trammitee kavandada sirgena. Kõige paremini tuleb see
olukord välja trammi alguspunktis, kus trammiliin väga tobeda nurga all
jookseb paralleelselt riigiteega.

*	Trammitee suunamuutused lähtuvad peatuste ja ülekäiguradade
lahendusest. Vastassuunaliste trammiteede vahel on ülekäigukohtadel
eraldussaared. Põhimõtteliselt on võimalik need ära jätta ja trammiteed
sirgemana planeerida.

Eesti standardis EVS 843:2016 Linnatänavad ei ole toodud 4 meetrise vaba
ruumi nõuet trammitee ja sõidutee vahel.

3.	Ruumivajadus trammiteede, trammipeatuse  ja kergliiklusteede
kavandamiseks näha vajadusel ette arendusala arvelt, mitte riigitee
toimivuse ja ohutuse arvelt. Trammiteed ja sellega seotud rajatisi ei ole
võimalik lahendada jupp jupi kaupa ning trammitee tuleb lahendada ühtse
tervikuna arvestades trammitee ja riigitee lahendust suuremas lõigus.

*	Tänava funktsioonide lahendamiseks tuleb siiski riigiteed
kasutada, piirkonnas kujuneb välja linnaline keskkond, pigem tuleks
rääkida tänavast, mitte maanteest.

Üldjuhul projekteeritakse ühisliikluse funktsioonid tänavamaale, mitte
eramaale. Eramaast on tänava laiendamiseks esitatud planeeritud
maaeraldus.

Kuna pole selge, milline on lõplik trammitee trasseering, siis
planeeringuala ulatuses on esitatud ruumijaotus, kuidas nõutavad
funktsioonid teele mahuksid. Trammi või muu autonoomse ühistranspordi tee
(nagu Rae vald seda käsitleb) sidumine lõigu otstes on hilisema
projekteerimise küsimus, siis selgub, mis teljeraadiusega ja millisel
suunal see tegelikult tuleb.

4.	Käesolevas lahenduses jäävad ka tehnovõrgud riigitee alla, mis ei
ole aktsepteeritav lahendus.

*	Tehnovõrkude paiknemine sõidutee all on linnalises keskkonnas
üldiselt tavapärane. Põhimõtteliselt saame vajadusel esitada tehnovõrkude
ümbertõstmise kõnnitee alla. Samas peame oluliseks rõhutada, et tegemist
on detailplaneeringuga, millega lepime kokku põhimõttelise lahenduse ja
ruumivajaduse. Detailsem läbilahendamine, sh vajadusel tehnovõrkude
ümbertõstmine, on järgmise etapi ehk projekteerimise küsimus.

5.	Planeeringu koostamise ajal on koostatud ka Vana-Tartu mnt 79
kinnistu ristumiskoha projekt (vt manus), mis on jõudnud ka
kooskõlastamiseni. Planeeringus tuleb ka sellega arvestada.

*	Oleme tähelepanekuga nõus. Oleme saanud projekti koostajalt
joonised dwg-formaadis ning kanname projektlahenduse planeeringu
joonistele ja arvestame sellega oma lahenduse korrigeerimisel.

6.	Kuidas on ette nähtud bussi väljumine ringristmikule? Buss jääb
manööverdades ju tagumise osaga vastassuuna sõidurajale?

*	Ringilt väljuja annab bussile teed (stoppjoon joonisel).

Samuti jääb tulenevalt trammiteest liiklus seisma ringristmikule.

*	Jah, trammil on sõidueesõigus. Sarnane situatsioon on nt Viru
ringil Tallinnas.

Samuti peab ülekäigurajalt jalakäija üle laskmiseks autojuht arvestama
nüüd jalakäija ja trammiga üheaegselt või jääb autojuht jalakäija üle
laskmiseks keset trammiteed.

*	Siinkohal on võimalus liigutada ülekäigurada ja kergliiklusteed
trammiteest kaugemale, et tekiks 6 m ruum ülekäiguraja ja trammitee vahel.
Samas kaasneb sellega oht, et kergliiklusteel otsesuunas liikujad ei soovi
teha nii suurt kõrvalekallet oma sihis ning hakkavad teed ületama selleks
mitte ettenähtud kohas põhjustades sellega suuremat liiklusohtu kui seda
on hetkeline liiklusseisak ringristmikul.

7.	Detailplaneeringu lahenduses (sh perspektiivses) on teeületused
kavandatud ilma teeületussaarteta. Arvestades riigitee liiklussagedusi ei
ole antud riigiteel ilma teeületussaarteta teeületuskohtade kavandamine
sobilik.

*	Oleme tähelepanekuga nõus ning lisame ülekäiguradadele
liiklussaared.

Eelnevate kirjavahetuste 8. punktis käsitletava sademevee teema osas
anname hinnangu kooskõlastamise käigus. Me jääme praegusel hetkel suuresti
oma varasema seisukoha juurde, et sademevee juhtimine antud kraavi ei tohi
mõjutada ega kahjustada riigitee korrakohast kasutamist ja toimimist ega
seada ohtu riigitee muldkeha veerežiimi ega olevate sademevee truupide
toimivust

*	Võtame seisukoha teadmiseks

Lugupidamisega

Hans Keskrand

Peaspetsialist

Planeerimise osakond, Kooskõlastuste üksus

+372 59 819 102

Teelise 4 | 10916 Tallinn | <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Veiko Rakaselg | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, April 14, 2023 1:45 PM
To: Hans Keskrand < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku
Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
materjalid koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks

Tervist!

Esitan teile kooskõlastamise eelseks koostöö tegemiseks ja arvamuse
avaldamiseks nii Transpordiameti kui ka Rae valla märkuste ja ettepanekute
alusel korrigeeritud ja täiendatud Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu
ning Assaku aleviku Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala
detailplaneeringu materjalid.

Detailplaneeringu digitaalsed materjalid on leitavad ja alla laetavad
aadressil
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/Eiekx-9uQHtCooRuPf9xDJMBDCzih7RSwDf
dJk7Syfl_ww?e=EFNdXp>  17032 Vana-Kongo DP.

K-Projekt AS’i selgitused ja kommentaarid ameti tähelepanekutele on toodud
allpool olevas kirjavahetuses sinise värviga.

Tervitades

Veiko Rakaselg
tel: +372 626 4100
mob: +372 5341 4263
 <http://kprojekt.ee/>

From: Hans Keskrand < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, October 19, 2022 3:13 PM
To: Veiko Rakaselg < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku
Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
materjalid koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks

Tere

Tõin meiepoolsed tähelepanekud välja allpool punase värviga.

Lugupidamisega

Hans Keskrand

Peaspetsialist

Projekteerimise osakonna taristu kooskõlastuste üksus

+372 59 819 102

Teelise 4 | 10916 Tallinn | <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

Saatja: Veiko Rakaselg < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: Wednesday, 28 September 2022 09:31
Adressaat: Hans Keskrand < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Teema: RE: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku
Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
materjalid koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks

Tervist!

Esitan teile kooskõlastamise eelseks koostöö tegemiseks ja arvamuse
avaldamiseks korrigeeritud ja täiendatud Rae valla Järveküla Kalevi
kinnistu ning Assaku aleviku Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja
lähiala detailplaneeringu materjalid.

Alljärgnevalt on toodud Transpordiameti 22.07.2022 e-kirjas toodud
märkuste ja kommentaaridega arvestamine või mittearvestamine koos
selgitustega:

1.	Riigiteele nr 11330 kavandatud ringristmik ei vasta
Transpordiameti välja toodud seisukohtadele (mõõtmetele). Ringristmik peab
olema tunduvalt suurema jaotusringi läbimõõduga (jaotusringi läbimõõduks
peab olema 26-30 m).

Vastus: Ameti märkusega on arvestatud ning kavandatud ringristmiku
jaotusringi läbimõõtu on suurendatud 26 m-ni.

TRAM: Oleme nõus ringristmiku põhimõttelise lahendusega. Sellegipoolest on
vajalik ringristmikut mõneti kohandada/nihutada. Kavandatava ringristmiku
ruumivajadus koos hoolduseks ja ohutuseks vaja mineva ruumivajadusega peab
planeeringus olema selgelt väljendatud (nt vaba ruumi olemasolu lume
vallitamiseks vms).

K-Projekt: Ameti märkusega on arvestatud ning kavandatud ringristmiku
asukohta on nihutatud tagamaks vaba ruumi olemasolu lume vallitamiseks.

2.	Arvestatud pole teeületuskohtade kavandamisega üle riigitee nr
11330.

Vastus: Ameti märkusega on arvestatud ning seoses Rae trammitee
kavandamisega on riigitee 11330 lahendust muudetud, sh lisatud täiendavad
teeületuskohad.

TRAM: Oleme nõus põhimõttelise lahendusega teeületuskohtade osas, kuid
need võivad muutuda tulenevalt järgnevatest märkustest, millega
Transpordiamet ei saa nõustuda.

K-Projekt: Ameti märkuse lahendamine sõltub edasisest koostööst ning
riigitee ja Rae trammi lahendustest. Detailplaneeringu lahendust on
muudetud selliselt, et põhijoonisel on kajastatud üksnes kavandatud
ringristmiku kokkuviimine riigitee 11330 olemasoleva lahendusega
võimalikult suurel määral. Samas on arvestatud ka Rae trammi lahenduse ja
ruumivajadusega, mis on põhijoonisel kajastatud koridorina. Riigitee ja
Rae trammi võimalik lahendus on kajastatud joonisel DP-6 Perspektiivne
liikluskorraldus.

3.	Vajalik on arvestada võimalusega, et bussipeatusi tuleb nihutada.
Analüüsida riigitee nr 11330 liikluskorralduslikku lahendust täpsemalt
ning selgitada välja vajalikud meetmed liiklusohutuse tagamiseks (sh
teeületuskoht teisel pool teed olevasse bussipeatusesse).

Vastus: Ameti märkusega on arvestatud ning seoses Rae trammitee
kavandamisega on riigitee 11330 lahendust muudetud, sh muudetud
bussipeatuste lahendusi ja lisatud täiendavad teeületuskohad.

TRAM: Meile jääb arusaamatuks mis on juhtunud Kagu (Tartu suunalisest)
bussipeatusest. Seda enam joonisel pole. Antud teema on terviklikult
lahendamata.

K-Projekt: Ameti märkusega on arvestatud ning olemasoleva Kagu
bussipeatuse asukohta on muudetud ning see on ühendatud Rae
trammipeatusega. Bussidele on trammipeatuse kasutamiseks nähtud ette
riigiteelt algav ühissõiduki sõidurada, mis kulgeb osaliselt trammiteel
ning liitub riigiteega ringristmiku piirkonnas.

4.	Pole arvestatud perspektiivse trammiteega. Kuidas suhestub
liikluskorralduslik lahendus perspektiivse trammiteega?

Vastus: Ameti märkusega on arvestatud ning Rae Vallavalitsuse juhiste
järgi on kavandatud Rae trammitee lahendus planeeringuala ulatuses. Selle
tulemusena on muudetud riigitee 11330 lahendust.

TRAM: Me ei saa nõustuda esitatud trammi ja riigitee lahendusega.
Riigiteed ei ole võimalik normidele vastavalt sedasi lihtsalt „painutada“.
Tegemist ei ole turvalise liikluskeskkonna loomisega. Samuti pole riigitee
nihutamist sellisel määral ette nähtud Rae valla poolt koostatud
eskiislahenduses. Seejuures toome välja asjaolu, et trammitee
eskiislahendust ei ole kooskõlastatud Transpordiametiga ning
detailplaneeringute kaupa tervikliku trammitee lahenduse muutmine ei ole
sobilik ega järgi head praktikat.

K-Projekt: Ameti märkuse lahendamine sõltub edasisest koostööst ning
riigitee ja Rae trammi lahendustest. Detailplaneeringu lahendust on
muudetud selliselt, et põhijoonisel on kajastatud üksnes kavandatud
ringristmiku kokkuviimine riigitee 11330 olemasoleva lahendusega
võimalikult suurel määral. Samas on arvestatud ka Rae trammi lahenduse ja
ruumivajadusega, mis on põhijoonisel kajastatud koridorina. Riigitee ja
Rae trammi võimalik lahendus on kajastatud joonisel DP-6 Perspektiivne
liikluskorraldus.

5.	Tehnovõrkude ühenduskohad ja lahendused tuleb vajadusel üle
vaadata  sõltuvalt teistest lahendustest.

Vastus: Ameti märkusega on arvestatud ning seoses Rae trammitee
kavandamise ja muutunud riigitee 11330 lahendusega (sh suurema
jaotusringiga ringristmiku osas) on üle vaadatud ja korrigeeritud
tehnovõrkude lahendused.

TRAM: Sõltuvalt eelnevatest ja järgnevatest märkustest võivad antud
asjaolud endiselt muutuda.

K-Projekt: Ameti märkuse lahendamine sõltub edasisest koostööst ning
riigitee ja Rae trammi lahendustest. Detailplaneeringu lahendust on
muudetud selliselt, et põhijoonisel on kajastatud üksnes kavandatud
ringristmiku kokkuviimine riigitee 11330 olemasoleva lahendusega
võimalikult suurel määral. Samas on arvestatud ka Rae trammi lahenduse ja
ruumivajadusega, mis on põhijoonisel kajastatud koridorina. Riigitee ja
Rae trammi võimalik lahendus on kajastatud joonisel DP-6 Perspektiivne
liikluskorraldus.

6.	Joonisel välja tuua ka  Järve tee 13 kinnistu detailplaneeringu
(ja teiste detailplaneeringute ja ehitusõiguse) lahendused. Vajalik on
hinnata kuidas mõjutab kavandatud lahendus ka kehtivaid planeeringuid ja
muid väljastatud ehitusõigusi.

Vastus: Me ei nõustu ameti märkusega täielikult, kuna detailplaneeringu
põhijoonisel on kajastatud kehtivate detailplaneeringute hoonestusalad.
Planeeringulahenduse sobivuse ja mõju analüüsiks teiste piirkonnas
kehtivate ja algatatud detailplaneeringutega on koostatud eraldi
kontaktvööndi analüüsi joonis (DP-2).

TRAM: Arvestame toodud seisukohaga.

K-Projekt: Võtame seisukoha teadmiseks.

7.	Müratasemed ei vasta normidele ning vajalik on näha ette
müraleevendusmeetmed.

Vastus: Me ei nõustu ameti märkusega, kuna Terviseamet on oma 08.08.2022
e-kirjas välja toonud, et liiklusmüra tasemed vastavad nii olemasolevas
kui ka perspektiivses olukorras nii päeval kui ka öösel KeM määruse nr 71
lisas 1 toodud normtasemetele. Täiendavalt on Rae Vallavalitsus
detailplaneeringu lähteseisukohtade punktis 4.3.3 toonud välja, et
müratõkkeseinte rajamist keskusealadel ei saa müraleevendus-meetmena
kasutada.

TRAM: Arvestame Terviseameti seisukohaga.

K-Projekt: Võtame seisukoha teadmiseks.

8.	Näha ette sademevee ärajuhtimise lahendused. Sademeveed immutada
maksimaalselt arendusalade siseselt. Planeeringuga selgitada välja
sademevee kogused ning kuhu on sademeveed juhitud. Riigitee kraavidesse,
või olemasolevatesse sademevee süsteemidesse, mis on ühenduses riigitee
kraavidega, tuleb vältida. Ainult põhjendatud juhtudel ja vältimatu
vajaduse korral on Transpordiamet nõus kaalume sademevee juhtimist
riigitee kraavidesse ning selle eelduseks on äravoolu läbilaskvusarvutus
kuni riikliku eelvooluni.

Vastus: Me ei nõustu ameti märkusega, kuna sademevee lahendused on
detailplaneeringus juba varasemalt kavandatud. Parema ülevaate saamiseks
oleme siiski koostanud eraldi sademevee eesvoolu skeemi (VK-1), mis on
lisatud planeeringumaterjalidele.

TRAM: Transpordiamet ei saa nõustuda seisukohaga, et juba varasemalt
kavandatud sademevee ärajuhtimise lahendus annaks õiguse kõigile
arendajale automaatse õiguse sademevett riigitee kraavi juhtida.

Sõltumata olemasolevast olukorrast ei anna see aga antud detailplaneeringu
alale automaatset õigust sademevett juhtida riigitee kraavi. Juhime
tähelepanu, et riigitee kraavid on vastavalt seadusandlusele loodud
riigitee mulkeha kuivana hoidmisele, mitte arendusalade sademevee vastu
võtmiseks ning eelvooludeni suunamiseks. Me ei saa nõustuda seletuskirjas
toodud asjaoluga, nagu oleks riigitee äärne kraav osa eelvoolust. Tegemist
ei ole riikliku eelvooluga vaid riigitee kraaviga, mille eesmärk on hoopis
teine.

Sademeveed tuleb immutada arendusalade piires või juhtida riiklikesse
eelvooludesse teisi meetmeid rakendades. Samuti ei veena meid hetkel
esitatud sademevee äravoolu arvutuskäik. Esitatud lahenduses on
vasturääkivusi ning ei arvesta kõiki asjaolusid. Samuti jääb meile
selgusetuks kas antud arvutused on teinud pädevust VK pädevust omav
insener.

K-Projekt: Detailplaneeringu sademevee lahendus on koostatud vastavalt AS
ELVESO väljastatud tehnilistele tingimustele, kus sademevee eesvooluks on
määratud Järve põik L1 alguses kraavi lõpus olemasolev kaev.

9.	Elluviimise tegevuskava etapid osas tuua välja, et taristu
väljaehitamine (teed ja tehnovõrgud) on eelduseks hoonete ehituslubadele.

Vastus: Ameti märkusega on arvestatud ning detailplaneeringu seletuskirja
elluviimise tegevuskava peatükki on vastavalt märkusele täiendatud.

TRAM: Korras

K-Projekt: Võtame seisukoha teadmiseks.

Detailplaneeringu digitaalsed materjalid on leitavad ja alla laetavad
aadressil
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EtNOnHJy_5lEoOjpCQhdUaABxc1uRid8YUw
xvc5ak7Q3Bw?e=UQ9vJH>  2022.09.27 Transpordi- ja Terviseamet.

Tervitades

Veiko Rakaselg
tel: +372 626 4100
mob: +372 5341 4263
 <http://kprojekt.ee/>

From: Hans Keskrand < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, July 22, 2022 12:21 PM
To: Veiko Rakaselg < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku
Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
materjalid koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks

Tere

Toon välja meie esialgsed (olulisemad) tähelepanekud projektlahenduse
kohta. Kuna välja toodud asjaolud nõuavad planeeringus olulisi muudatusi
siis praegusel juhul ma kõiki puudusi välja ei too (kuna need muutuvad
planeeringu lahendust muutes).

1.	Riigiteele nr 11330 kavandatud ringristmik ei vasta
Transpordiameti välja toodud seisukohtadele (mõõtmetele). Ringristmik peab
olema tunduvalt suurema jaotusringi läbimõõduga (jaotusringi läbimõõduks
peab olema 26-30 m).
2.	Arvestatud pole teeületuskohtade kavandamisega üle riigitee nr
11330.
3.	Vajalik on arvestada võimalusega, et bussipeatusi tuleb nihutada.
Analüüsida riigitee nr 11330 liikluskorralduslikku lahendust täpsemalt
ning selgitada välja vajalikud meetmed liiklusohutuse tagamiseks (sh
teeületuskoht teisel pool teed olevasse bussipeatusesse).
4.	Pole arvestatud perspektiivse trammiteega. Kuidas suhestub
liikluskorralduslik lahendus perspektiivse trammiteega?
5.	Tehnovõrkude ühenduskohad ja lahendused tuleb vajadusel üle
vaadata  sõltuvalt teistest lahendustest.
6.	Joonisel välja tuua ka  Järve tee 13 kinnistu detailplaneeringu
(ja teiste detailplaneeringute ja ehitusõiguse) lahendused. Vajalik on
hinnata kuidas mõjutab kavandatud lahendus ka kehtivaid planeeringuid ja
muid väljastatud ehitusõigusi.
7.	Müratasemed ei vasta normidele ning vajalik on näha ette
müraleevendusmeetmed.
8.	Näha ette sademevee ärajuhtimise lahendused. Sademeveed immutada
maksimaalselt arendusalade siseselt. Planeeringuga selgitada välja
sademevee kogused ning kuhu on sademeveed juhitud. Riigitee kraavidesse,
või olemasolevatesse sademevee süsteemidesse, mis on ühenduses riigitee
kraavidega, tuleb vältida. Ainult põhjendatud juhtudel ja vältimatu
vajaduse korral on Transpordiamet nõus kaalume sademevee juhtimist
riigitee kraavidesse ning selle eelduseks on äravoolu läbilaskvusarvutus
kuni riikliku eelvooluni.
9.	Elluviimise tegevuskava etapid osas tuua välja, et taristu
väljaehitamine (teed ja tehnovõrgud) on eelduseks hoonete ehituslubadele.

Lugupidamisega

Hans Keskrand

Peaspetsialist

Projekteerimise osakonna taristu kooskõlastuste üksus

+372 59 819 102

Teelise 4 | 10916 Tallinn | <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

Saatja: Veiko Rakaselg < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: Friday, 8 July 2022 16:24
Adressaat:  <mailto:[email-masked]> [email-masked];
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
Teema: Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku Vana-Tartu
mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu materjalid
koostöö tegemiseks/arvamuse andmiseks

Tervist!

Esitan teile kooskõlastamise eelseks koostöö tegemiseks ja arvamuse
avaldamiseks Rae valla Järveküla Kalevi kinnistu ning Assaku aleviku
Vana-Tartu mnt 80 ja Vana-Kongo kinnistute ja lähiala detailplaneeringu
materjalid.

Detailplaneeringu digitaalsed materjalid on leitavad ja alla laetavad
aadressil
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/Er8ktPMuLRtLnCOfhECh_5UBrZhsEG1A3Xp
EpuwlLOCjDA?e=5x1cZi>  2022.07.08 Riigiametid.

Lugupidamisega

Veiko Rakaselg, BSc
projektijuht
mob: +372 5341 4263
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>